Jak odnieść sukces w marketingu?
To pytanie zadaje sobie wiele osób. Są to nie tylko właściciele dużych przedsiębiorstw, ale także osoby prowadzące małe, lokalne firmy. Sukces w marketingu zależy od mnóstwa czynników. Na szczęście na niektóre z nich mamy realny wpływ. Odpowiednie podejście, wykorzystywanie dostępnych narzędzi i pomysł na to, jak się wyróżnić to dobry początek.
Od czego zacząć?
Obecnie nawet, gdy posiadamy całkiem dobrze prosperującą firmę, ale nie mamy swojej strony internetowej, prawdopodobnie prędzej czy później nasi klienci przejdą do konkurencji. Dzieje się tak, ponieważ w dzisiejszych czasach ludzie wszystkich informacji szukają w Sieci. Jeśli chcemy coś kupić lub skorzystać z jakiejś usługi na początku korzystamy z popularnych wyszukiwarek, by znaleźć to, co nas interesuje. Dlatego też posiadanie strony WWW jest niezbędne. Stała się ona bowiem pierwszą drogą do kontaktu z nami, źródłem informacji o naszych produktach czy misji firmy. Tworząc witrynę pamiętajmy, by była ona czytelna, prosta w obsłudze oraz responsywna. Układ menu również powinien być dostosowany do użytkownika. Muszą się w nim znaleźć takie zakładki jak: o nas, nasze produkty i oczywiście kontakt.
Krok po kroku
Posiadanie strony to dobry początek, ale niestety tylko i wyłącznie to nie wystarczy. Kolejnym krokiem powinno być założenie profili w Social Media. To właśnie tam znajduje się ogromna grupa naszych potencjalnych odbiorców. Komunikując się z nimi i prezentując nasze produkty, mamy dużo większą szansę na to, że w przyszłości wybiorą właśnie naszą markę. Dodatkowe działania wiążą się już bezpośrednio z wyszukiwarką. Mowa oczywiście o pozycjonowaniu i reklamie AdWords. Najczęściej zaleca się stosowanie obydwu narzędzi jednocześnie, ale jeśli nie mamy na to odpowiednich środków lepiej będzie zainwestować w jeden z nich. Pozycjonowanie to dłuższy proces, wpływ na niego mają między innymi treści na naszej witrynie. AdWords to płatna reklama. Działa już na drugi dzień po wpłaceniu budżetu do Google.
Inne rozwiązania
Wielu marketingowców poleca także tak zwany influencer marketing. Polega on na nawiązaniu współpracy z osobami kreującymi opinię w Sieci, na przykład blogerami czy youtuberami. Muszą być to osoby, które mają duże zasięgi oraz wiele interakcji z internautami. Bardzo ważną kwestią jest to, by dany influencer był związany z naszą branżą. Przykładowo: sprzedając urządzenia kuchenne wybierzmy do współpracy blogi kulinarne, a nie te o zwierzętach czy samochodach.