28 marca 2024

Blue-Bell – porady dla Ciebie!

Praktyczne porady do stworzenia swojego wymarzonego domu. Napisz do nas, a postaramy się pomóc.

Audyt techniczny przed zakupem istniejącego serwisu

4 min read
Marketing internetowy

Zakup istniejącego serwisu może być nieco ryzykownym przedsięwzięciem i jeśli nie zostaną poczynione określone kroki, może stać się nietrafioną inwestycją. Chcąc uniknąć niemiłych niespodzianek, trzeba uzbroić się w niezbędną wiedzę na temat historii adresu.

W jaki sposób to zrobić?

Optymalizacja i pozycjonowanie to żmudny i długotrwały proces. Wykonywany bez mała każdego dnia nie pozwala na chwilę wytchnienia. Ciągły oddech konkurencji ściga przodującą stronę i wymusza ciągłe działania. Wprowadzając w życie prawidła, jakimi rządzi się marketing internetowy SEO, musimy zdać sobie sprawę z wagi powierzonych działań. Wszelkie działania powinny odbywać się w pełnym świetle i przyzwoleniu potentata w branży wyszukiwania. Wszelkie działania spod znaku black hat, są ścigane i piętnowane przez Google. A za wprowadzone w życie niestosowne poczynania można otrzymać filtr w wynikach wyszukiwania i wypisanie serwisu z rejestru indeksującego zawartość stron www.

Audyt wydobywa z cienia wszelkie niedoskonałości

Na początku drogi do dogłębnego poznania serwisu, jego historii i stanu technicznego, należy wykonać audyt.

Teraz warto ustalić faktyczny wiek domeny. Wiadomo, że starsze adresy są poważane przez roboty wyszukiwarek i dostają lepsze oceny. Jednak zła historia domeny może zaciemnić obraz. Do oceny wieku domeny najlepszym narzędzie jest whois. Jest jeden szkopuł w prezentowanych danych. Jeśli domena została w przeszłości wystawiona na sprzedaż, a mogło się tak zdarzyć kilkukrotnie, data rejestracji będzie terminem po ostatniej zmianie właściciela. Tak więc dane będą niepełne i reszty należy poszukać gdzie indziej. Korzystając z ogólnodostępnego archiwum internetu, można poznać historię strony w najdrobniejszych szczegółach. Wystarczy poszperać w sieci, a na pewno znajdą się gotowe narzędzia online prezentujące wygląd serwisu na przestrzeni lat. Wywnioskować można przez to przejściowe zmiany własności i pierwotną datę rozpoczęcia działalności.

Jeszcze jedną okoliczność trzeba mieć na uwadze. Kolejna sprzedaż witryny może okazać się fiaskiem z powodu informacji, które można uzyskać w Urzędzie Patentowym. Otóż wystawiona domena może być obciążona prawami patentowymi na rzecz innych nieznanych dotąd uczestników sprawy.

Wykonując audyt przed działaniami poprzedzającymi pozycjonowanie stron, warto zbadać, na jakim serwerze zdeponowane są pliki serwisu i z jakimi stronami sąsiaduje. Można to osiągnąć, porównując adresy IP.

Do wyboru www

Kolejna kwestia to prefiks adresu. Należy się zdecydować na jeden z wariantów. Jeśli zdecydujemy się na adres domenowy z dopiskiem www, to na drugą opcję należy zastosować przekierowanie – 301. Jest to konieczne posunięcie. Bez przekierowania roboty, które przemierzają internet, zliczając i opisując strony, zindeksują obie wersje. Nie byłoby nic niepokojącego w tym działaniu, gdyby nie to, że w ten sposób obie wersje trafią do wspólnego worka z napisem zdublowana treść.

Plik dla robotów

Do zawiadywania odwiedzinami robotów służy plik robots. txt. Układ przyzwoleń i zakazów jest niezwykle istotny, bo wpływa na listę zindeksowanych przez roboty stron. Wszelkie zmiany należy dobrze przemyśleć i nie szafować zakazami.

Lista zindeksowanych stron

Do analizy listy zapisanych w indeksie stron służy parametr „site”. Po wpisaniu w okienko wyszukiwania site:nazwa_domeny, uzyskamy listę wyszukiwania wszystkich zapisanych w indeksie stron w obrębie serwisu. Jeśli natomiast wyszukiwarka zwróci pustą listę, znaczy to tylko jedno. Ban!!! Strona wypadła z indeksu z powodu nałożonego filtra.

Mobile first index

Z roku na rok rośnie rzesza użytkowników urządzeń mobilnych. Smartfony i tablety podbijają rynek i zataczają coraz większe kręgi wśród użytkującej je klienteli. Jeśli strona nie dosięga do poziomu oczekiwań stawianych stronom mobilnym, należy poczynić zmiany w kodzie szablonu HTML i plików współpracujących (CSS, JavaScript, PHP) i dostosować serwis do wymagań użytkowników posiadających sprzęt przenośny. Google planuje wprowadzenie nowinki, polegającej na zmianie profilu oceny stron, który będzie rzutował na miejsce w wynikach wyszukiwania. W przyszłości to wersja mobilna i jej ocena będzie wyznacznikiem pozycji każdego serwisu www.

Certyfikat zaufania

Dla serwisów, w których obrębie działają sklepy internetowe, kantory lub inne działalności, które wykonują rozliczenia finansowe, polecane jest zakupienie certyfikatu bezpieczeństwa.

Więcej na emdf.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.