Reklama mobilna – dlaczego jest tak ważna?
Reklama mobilna to szansa na zaprezentowanie marki oraz jej produktów i usług szerokiemu gronu odbiorców. Mając na uwadze, że przeciętny użytkownik smartfonu spogląda na ekran wyświetlacza średnio 240 razy dziennie, potencjał takich komunikatów jest ogromny! Jak prowadzić skuteczne interakcje z konsumentami? Co sprawia, że warto skupić się na reklamie mobilnej? Sprawdźmy!
Czym jest reklama mobilna?
Reklama mobilna jest jednym z najbardziej efektywnych kanałów komunikacji z konsumentami. Stanowi uzupełnienie kanału desktopowego, ale nierzadko pozwala też docierać do zupełnie nowych odbiorców. To typ reklamy, która może się wyświetlać na stronach internetowych i w aplikacjach na urządzeniach mobilnych – zarówno telefonach komórkowych, jak i tabletach. W zależności od typu kampanii, można używać reklam tekstowych, graficznych, wideo, dostosowanych do potrzeb i wymagań odbiorców. Dobór sposobu komunikacji ma ogromne znacznie dla efektywności działań, dlatego powinien być poprzedzony opracowaniem strategii marketingowej.
Jakie są zalety reklamy mobilnej?
Reklama na urządzeniach przenośnych to jeden z podstawowych elementów działań wielu marek. Jej popularność nieustannie rośnie, dlatego dobrze jest wiedzieć, jakie są jej zalety i jak dobrze kreować tego typu kampanie:
- Wysoka częstotliwość korzystania z urządzeń mobilnych. Ze smartfonów i tabletów korzystamy nie tylko w wyznaczonych godzinach, ale sięgamy po nie w trakcie dojazdu do pracy, przerwy na lunch, oglądania serialu. Pojawia się więc mnóstwo okazji, by dotrzeć do odbiorców.
- Dokładne targetowanie. Millenialsi oraz pokolenie Z, to główni odbiorcy reklamy mobilnej. Kształtują trendy na rynku i chętnie korzystają z udogodnień technologicznych. Dokonują zakupów nie tylko w witrynach, ale i w aplikacjach mobilnych sklepów internetowych. Znając ten trend, można dostosować sposób komunikowania się do grup odbiorców – język, formę przekazu.
- Geolokalizacja. Mobile pozwala nie tylko na reklamę sklepów internetowych, ale też usług i sklepów stacjonarnych, znajdujących się w pobliżu użytkownika. Użytkownicy smartfonów mają ściśle sprecyzowane potrzeby, a reklama mobilna pomaga im w ich realizowaniu.
- Reklama mobilna to skuteczny sposób na budowanie wizerunku marki. Jest ciekawa, innowacyjna, angażująca – oczywiście pod warunkiem, że dobrze opracujemy kampanię.
- Mobile to obecnie najszybciej rozwijający się sektor reklamy internetowej w Polsce. Obecnie, korzystając z reklamy mobilnej, można łatwo zyskać przewagę konkurencyjną – nawet, jeśli będzie to wyłącznie jeden z wielu kanałów komunikacji z odbiorcami.
Narzędzie ułatwiające tworzenie reklam mobilnych
Wiesz już, dlaczego reklama mobilna jest tak ważna. Czas na znalezienie sposobu, który pozwoli Ci wdrożyć tę formę komunikacji w życie. Jednym z najskuteczniejszych rozwiązań jest Push Ad. Bardzo łatwe w użyciu narzędzie, które można skonfigurować wedle potrzeb. Pozwala na samodzielne działania, niewymagające programisty lub webmastera. Dzięki niemu możesz tworzyć bannery, zachęcające do subskrypcji, komunikaty do subskrybentów, sprawdzać statystyki i porównywać skuteczność. Więcej informacji na temat dedykowanej platformy marketing automation, umożliwiającej optymalizację konwersji z wykorzystaniem działań On-Site i Web Push znajdziesz na stronie: https://push-ad.com/.
Super, że przedstawione są zalety reklamy mobilnej – uważam, że takie kwestie są bardzo istotne w budowaniu marki.