26 kwietnia 2024

Blue-Bell – porady dla Ciebie!

Praktyczne porady do stworzenia swojego wymarzonego domu. Napisz do nas, a postaramy się pomóc.

Obraz kobiety w dzisiejszej reklamie

2 min read
Kobieta w reklamie

Czasy kiedy samo pozycjonowanie stron wystarczyło, aby strona internetowa, bądź sklep odniósł sukces minęły i prawdopodobnie nigdy nie wrócą. Liczba narzędzi w rękach marketingowców systematycznie rośnie, należy z nich jednak umiejętnie korzystać zgodnie z oczekiwaniami otoczenia.

Czasy kiedy samo pozycjonowanie stron wystarczyło, aby strona internetowa, bądź sklep odniósł sukces minęły i prawdopodobnie nigdy nie wrócą. Liczba narzędzi w rękach marketingowców systematycznie rośnie, należy z nich jednak umiejętnie korzystać zgodnie z oczekiwaniami otoczenia.

Przykładem zmian w świecie marketingowym jest obraz kobiet we wszelkich kampaniach reklamowych. Producenci reklam często wykorzystują wizerunek kobiety, a reklamy te często mają podtekst erotyczny. W zamyśle producentów ma to zwiększyć zainteresowanie odbiorców, a finalnie wpłynąć na wzrost sprzedaż produktów lub usług. W takich reklamach kobieta często jest uprzedmiotowiona, co wzbudza głosy oburzenia i sprzeciwu. Często kampanie dużych marek przepełnione seksem, nie odnoszą takiego rezultatu jakiego oczekiwano.

Skargi na wizerunek płci

W Polsce najczęstszym powodem składania skarg do Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy jest właśnie wizerunek płci w reklamie. Odbiorcy mają dość reklam, które poniżają kobiety i coraz częściej zwraca się na to uwagę. Obecnie coraz silniejszy staje się trend, który promuje przedstawianie kobiety w reklamach w sposób godny. Przykładem kampanii społecznej walczącej o wizerunek kobiet jest kampania społeczna #WomenNotObjects, która została podjęta przez Madonnę Badger, która sama kiedyś brała udział w kontrowersyjnej kampanii bielizny Calvina Kleina. Kampania społeczna #WomenNotObject ma przekonać marki, że nie warto kontynuować trendu mówiącego, że seks się sprzedaje.

Czasy kiedy głównym celem reklamy, było to aby o niej mówiono już minęły. Teraz ważne jest nie tylko to, czy mówią, ale także co mówią. Autorzy reklam powinni się przekonać, że budowanie wizerunku marki na reklamach, które dla części społeczeństwa są nie do przyjęcia jest ryzykownym działaniem. Przy nieprzemyślanej kampanii reklamowej marka może wiele stracić i nie chodzi tutaj tylko o nakłady finansowe, które przy każdej kampanii są ogromne, ale także o utratę zaufania klientów i o pogorszenie wizerunku firmy, który jest bardzo trudno odbudować.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.