Co umieścić na stronie internetowej
Obecnie strona internetowa to podstawa w prowadzeniu własnego biznesu. To jak ona wygląda, co się na niej udostępnia, to nasza wizytówka. Dlatego należy zadbać o jej profesjonalny i niepowtarzalny wygląd i kontent.
Po co nam strona internetowa
Głównie do kontaktu z klientem. To dzięki niej potencjalny zainteresowany kontrahent czy klient znajdzie nas w sieci, oceni nas po jakości naszej strony i podejmie decyzję o zakupie czy współpracy. O ważności utrzymywania strony mówi nam chociażby i to że marki o ugruntowanej pozycji na rynku, oferujące luksusowe produkty, jak chociażby Prada posiadają swoje strony firmowe. Jak pokazują badania, na podstawie strony klienci wyrabiają sobie opinie o rzetelności firmy. Nie jest to do końca racjonalne, aczkolwiek trzeba się z tym liczyć prowadząc biznes czy nawet jednoosobową działalność. Dzięki stronie możemy informować na bieżąco klienta o naszych postępach, pracach, nowych rozwiązaniach czy osiągnięciach. To też podstawowa platforma umożliwiająca mu kontakt z nami.
Co musi być na mojej stronie internetowej
Najpierw należy zaznaczyć, że dla każdej branży trzeba odpowiednio dopasować stronę, jej układ, kolorystykę, zawartość. Jedyne co się nie zmienia i powinno być na każdej, to: kontakt, o firmie i oferta. Wartościowym dodatkiem jest portfolio czyli przedstawione dotychczasowe realizacje. Do tego należy zaznaczyć, że treści czy artykuły (jeśli prowadzimy bloga firmowego) powinny być unikalne. Kopiowanie z innych stron naraża nas na karę od Google, pretensje ze strony autora skopiowanych treści czy inne nieprzyjemności. Jeśli nie ma się talentu do pisania zawsze można zlecić to zewnętrznej firmie, a zaoszczędzony czas poświęcić na rozwój swojego biznesu.
Treść i grafika
Dlatego liczy się to co wpiszemy w kilku słowach o nas, naszej firmie. Ludzie lubią wiedzieć z kim mają do czynienia. Do tego dochodzi trend graficzny. Dobrej jakości, dynamiczne zdjęcia są chętnie oglądane. Od nas zależy ile i jakie informacje umieścimy w sieci. Ale to głównie od ich jakości zależy nasza pozycja w wyszukiwarce, oraz popularność wśród użytkowników internetu. Strona zawierająca bogate treści, wartościowe jest chętniej odwiedzana i polecana, a to prowadzi do wzrostu sprzedaży. Teraz dominuje trend podawania gotowych rozwiązań problemów i to my musimy szukać tego kogoś i mu dostarczyć wyczerpujących odpowiedzi. Odpada przysłowiowe lanie wody, definitywnie.
Obecnie obserwuje się w sieci trend odrzucania stron i firm które przedstawiają siebie w samych superlatywach. Lepiej i bardziej wartościowe okazuje się pokazanie publice problemów i opisanie w jaki sposób firma sobie z nim/nimi poradziła. To jak +10 do doskonałości.