Metoda IVR – na czym polega?
Prowadzenie biznesu wymaga właściwego podejścia do klienta, który jest odbiorą produktów lub usług. Podstawą w tym przypadku jest komunikacja. To na niej buduje się relacje, wzajemny szacunek i zaufanie. Korzystając z nowoczesnych technologii można wspomagać się dodatkowymi metodami jak np. IVR.
IVR – zautomatyzowany kontakt z klientem
Metoda określana jako IVR (z ang. Interactive Voice Response) to zautomatyzowany system komunikacyjny niezbędny w kontakcie z klientem. Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownik, próbując dodzwonić się pod wskazany numer, zostanie połączony z odpowiednią osobą lub działem. Odbywa się to na podstawie krótkiej analizy problemu i automatycznych pytań, jakie są mu zadawane.
Samo rozwiązanie konkretnego zagadnienia to nie wszystko. Przy pomocy systemu IVR można także:
- wybrać język rozmowy z konsultantem,
- potwierdzić własną tożsamość,
- uzyskać dostęp do wybranych informacji z bazy danych.
Branże, które korzystają z metody IVR
System komunikacji z klientem IVR jest charakterystyczny przede wszystkim dla telemarketingu i to z nim najbardziej się kojarzy. Jednak wraz z rozwojem nowoczesnych technologii i coraz bardziej otwartego podejścia do odbiorców usług czy produktów, korzystają z niego także inne obszary przemysłowe. Wśród nich znajduje się między innymi bankowość elektroniczna czy ogólnie pojęty e–commerce.
Płatności bezgotówkowe i system komunikacji IVR
Jedną z nowości technologicznych, która jest wyjątkowo ceniona przez klientów to opcja płatności bezgotówkowych przy użyciu IVR. Umożliwia to między innymi firma DotPay.
Na czym dokładnie polega taka operacja? Przedstawiciel platformy sprzedażowej kontaktuje się z klientem po wcześniejszej rejestracji przez panel IVR, co należy do obowiązków pracownika sklepu. Generuje się wówczas kod płatniczy, a w międzyczasie klient uzyskuje niezbędne dane na temat transakcji, które musi potwierdzić. Ostatnim krokiem jest potwierdzenie danych karty płatniczej i realizacja płatności. Jest to pomocna metoda w momencie, kiedy kupujący nie ma dostępu do Internetu. Więcej na ten temat można znaleźć na https://www.dotpay.pl.
Super ciekawy artykuł.