13 grudnia 2024

Blue-Bell – porady dla Ciebie!

Praktyczne porady do stworzenia swojego wymarzonego domu. Napisz do nas, a postaramy się pomóc.

Co każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć o logo?

Kobieta robi zdjęcia telefonem napisu logo.

Close-up of woman photographing logotype on her phone

Logo to swoisty znak rozpoznawczy firmy lub marki. Zaledwie jeden rzut oka na niego mówi odbiorcom, z kim mają do czynienia, czego mogą się spodziewać po współpracy oraz jakie wartości są bliskie danej firmie. Znak firmowy jest silnie nacechowany emocjonalnie oraz stanowi kluczowy element identyfikacji wizualnej, którą powinna dysponować każda świadomie działająca na rynku firma. Będzie on towarzyszył firmie lub marce od samego początku jej istnienia pojawiając się wszędzie tam, gdzie będzie chciała zaznaczyć swoją obecność.

Czym jest logo i dlaczego jest tak ważne?

Logo to znak firmowy, którego podstawowym zadaniem jest wskazywanie odbiorcom, z kim mają do czynienia. W biznesie pozwala już na pierwszy rzut oka odróżnić jedną markę od drugiej oraz przekazać klientom określone wartości. Logo posiada silny ładunek emocjonalny i jest projektowane w oparciu o różne schematy – jego design powinien nawiązywać do działalności prowadzonej przez firmę, kolorystyka wzbudzać określone emocje, a jakość wykonania zawsze pozostawać na najwyższym poziomie. Jest to bowiem symbol, który reprezentuje firmę oraz prowadzoną przez nią działalność.

Posiadanie własnego logo jest dziś obowiązkiem dla każdej profesjonalnie traktującej swoją pracę firmy. Jego projekt warto zamówić jeszcze przed formalnym rozpoczęciem działalności, gdyż logo pojawi się na wszystkich materiałach reklamowych, stronie www oraz na produktach firmy, kiedy te będą gotowe do sprzedaży. Opracowaniem logo zajmują się profesjonalni graficy, ale po jego projekt można także zgłosić się do agencji brandingowej, która specjalizuje się w kreowaniu wizerunku firm i marek swoich klientów. Przygotowanie w profesjonalny sposób logo jest pierwszym krokiem do sukcesu oraz szansą na ściągnięcie na siebie uwagi grupy docelowej i zainteresowanie jej prezentowaną ofertą biznesową.

Tworzenie loga firmy.

Księga znaku, czyli praktyczna instrukcja obsługi logo

Wielu przedsiębiorców sądzi, że sam projekt logo wystarczy, aby mogli z powodzeniem korzystać z firmowego znaku przez wiele kolejnych lat. Nie jest to niestety prawda, gdyż samo logo jest jedynie znakiem graficznym – aby być w stanie prawidłowo reprodukować je na kolejnych materiałach reklamowych, dokumentach, umieścić w firmowych wnętrzach i na strojach pracowników itp., dodatkowo konieczne jest posiadanie praktycznej wiedzy, jak to robić w bezbłędny sposób. Takich informacji dostarcza niezwykle ważny dokument, jakim jest księga znaku firmowego.

Księga znaku powinna zostać przygotowana wraz z finalnym projektem logo. W jej treści muszą znaleźć się wszystkie istotne informacje na temat prawidłowej pracy ze znakiem firmowym – historia jego powstania, symbolika, kolory, wymiary, przykłady prawidłowych zastosowań oraz niedopuszczalne modyfikacje, których należy się wystrzegać podczas pracy z danym znakiem firmowym. Jest to swoisty przewodnik, który gwarantuje, że znak firmowy będzie zawsze prezentował się w profesjonalny oraz zgodny z zamysłem jego autora sposób. Przyda się podczas współpracy z grafikami, programistami, a także drukarniami, które otrzymają dokładne wskazówki odnośnie tego, jak wyglądać powinno logo.

1 thought on “Co każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć o logo?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.