Kobiece oczy o kolorze tęczy

Co zrobić, aby Twoja strona internetowa podobała się Google?

Jeśli chcesz znaleźć się wysoko w wyszukiwarce internetowej, to zapewne myślisz o usługach pozycjonowania swojej witryny. Może być ono jednak mozolne lub pod niektórymi względami nieskuteczne, gdy nie pozwolisz na to, aby jej wygląd i strukturę dostosować do wymagań Google. Jak „przekonać” Google do swojej strony internetowej? Co zrobić najlepiej już podczas jej tworzenia, aby była ona przystosowania do pozycjonowania? Oto elementy i sprawy, których nie powinieneś pominąć, pracując nad swoją stronę internetową.

Podstrony

Najprostsza strona, której struktura będzie opierać się na tym, że na konkretne usługi lub kategorie produktów dodasz odpowiednie podstrony, jest pod względem pozycjonowania najefektywniejsza i najłatwiejsza do uzyskania satysfakcjonujących efektów. Uzasadnienie tego jest równie proste – trudno wypozycjonować Twoją stronę na słowa kluczowe, których użytkownik nie odnajdzie na stronie. Dzięki powstałym tak zakładkom będą mogły one w naturalny sposób znaleźć się w treści strony. Pomysły na inne rozwiązania na stronach są naprawdę różne i niekiedy bardzo dziwne. Można odnaleźć nawet strony, które mają stworzone zakładki kategorii, lecz po kliknięciu w kategorię odsyłają nas pod inny adres. Takie „kombinowanie” to tak naprawdę niepotrzebne utrudnianie sobie drogi do sukcesu w wyszukiwarce. Warto postawić na stronie na prostotę i przejrzystość – klienci też z pewnością to docenią.

Dane kontaktowe

Wśród nietypowych i tak naprawdę trudno zrozumiałych pomysłów twórców i właścicieli stron można znaleźć też takie, by zaniechać podawania na stronie danych kontaktowych. Oczywisty jest mało praktyczny aspekt takiej decyzji z punktu widzenia klienta. Patrzy też na to Google, które w swoich algorytmach stara się uwzględniać użyteczność strony dla użytkownika. Nie można powiedzieć, że w jakiś konkretny sposób brak danych kontaktowych Ci zaszkodzi. Nikt nie zapewni Cię też jednak, że nie zaszkodzi. Poza tym, dodając dane kontaktowe, dodajesz też na stronę słowa kluczowe związane z firmą, znajdujące się w nazwie, czy też miejsce działania, a im więcej wspomnień takich rzeczy w treści, tym korzystniej dla Twoich pozycji w wynikach wyszukiwania. Nie bądź anonimem zarówno dla klientów, jak i dla Google!

Linki do kont społecznościowych

Gdy prowadzisz firmowe profile w takich miejscach, to poinformuj o nich odwiedzających Twoją stronę ludzi, a także roboty Google. Nie tylko dostarczysz w ten sposób klientom dodatkowych informacji o swojej działalności, ale też będziesz generować cenny dla pozycjonowania strony ruch na i wokół strony. Możesz pozyskać wartościowe linki do swojej strony, polecenia klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz wpisy na Twój temat, które także pozytywnie wpłyną na to, jak będzie Cię widzieć wyszukiwarka. Nie broń się więc od Facebooka, zasłaniając się np. koncepcją artystyczną wyglądu Twojej strony. Ma być ona przede wszystkim praktyczna, pod każdym względem – i właśnie to powinno stać u Ciebie na pierwszym miejscu podczas prac nad nią.

Podobnych przykładów można by znaleźć więcej – te wymienione są jedynie tymi najbardziej podstawowymi. W dużej mierze możesz kierować się użytecznością strony dla klientów, ponieważ coraz częściej idzie to w parze z użytecznością rozumianą przez Google. Nie forsuj swoich „wizjonerskich”, nietypowych pomysłów oraz rozwiązań, które wydają się praktyczne jedynie Tobie, w przeciwnym wypadku zapomnij o tym, że klienci odnajdą Cię w wyszukiwarkach.

Post Author: Marcela Milosz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.