11 października 2024

Blue-Bell – porady dla Ciebie!

Praktyczne porady do stworzenia swojego wymarzonego domu. Napisz do nas, a postaramy się pomóc.

Kiosk samoobsługowy – technologia przyszłości dostępna już dziś

Kobieta zamawia jedzenie z kiosku samoobsługowego

A woman orders food in the touch screen terminal with electronic menu in fast food restaurant

Samoobsługowe infokioski znajdują szerokie zastosowanie w sklepach, lokalach fast food, na przystankach, dworcach i nie tylko. Ich główną zaletą jest możliwość łatwej obsługi bez potrzeby angażowania pracowników. Do tego takie rozwiązania oferują sporą funkcjonalność, dzięki czemu klienci mogą w sprawny i wygodny sposób dokonać zamówienia czy sprawdzić najpotrzebniejsze informacje.

Gdzie można wykorzystać kiosk samoobsługowy?

Urządzenia tego rodzaju dzielą się na kilka typów w zależności od zastosowania. Jednym z nich są infokioski, które służą przede wszystkim do prezentowania przydatnych informacji w interaktywny sposób. Inne z kolei pozwalają zamawiać produkty czy usługi wraz z opcją dokonania płatności. Kiosk samoobsługowy może znajdować się zarówno wewnątrz budynku, jak i na zewnątrz, a jego najważniejsze zalety to zastąpienie pracowników w różnych czynnościach oraz usprawnienie obsługi w danej placówce. Tego typu sprzęty znajdują szerokie zastosowanie nie tylko w handlu, lecz także w różnego rodzaju instytucjach, administracji oraz bankowości. Automaty mogą pełnić funkcję informacyjną, a także pomagać w wielu zadaniach – na przykład w zarządzaniu rozmieszczeniem klientów w pokojach hotelowych. W wielu miastach spotkamy także biletomaty, które znajdują się na przystankach czy dworcach; z ich pomocą można często zarówno dokonać płatności i wydrukować bilet, jak i sprawdzić rozkład jazdy. Restauracje z kolei chętnie wykorzystują cyfrowe menuboardy, by zaprezentować klientom ofertę i aktualne promocje w atrakcyjny sposób.

Kolejnym często spotykanym przykładem takich urządzeń są infokioski w galeriach handlowych. Interaktywna mapa obiektu umożliwia łatwe zlokalizowanie użytkownika, wyznaczenie drogi do interesującego go sklepu, a także zapoznanie się z dostępnymi lokalami.

Kiosk samoobsługowy w obsłudze klienta

Wiele lokali gastronomicznych, zwłaszcza restauracji szybkiej obsługi, stawia na kioski samoobsługowe. Zamówienie jedzenia w ten sposób pozwala przyspieszyć przyjmowanie zamówień, a jednocześnie zmniejsza liczbę obowiązków pracowników, dzięki czemu mogą zajmować się innymi zadaniami. Ponadto urządzenia z tej kategorii doskonale sprawdzają się w sytuacjach, gdy kontakt bezpośredni jest niewskazany, na przykład ze względu na ryzyko przeniesienia chorób zakaźnych.

Z kiosków samoobsługowych mogą korzystać również fundacje czy obiekty kultury, umożliwiając zapoznanie się z programem, zakup biletów na różne wydarzenia, a także przekazywanie darowizn. Takie rozwiązania znacznie pomagają w organizacji, zwiększając szybkość przyjmowania kolejnych zamówień lub sprawność prezentowania informacji, które interesują klientów lub gości danej placówki. Wysokiej jakości ekrany LED i możliwość kontroli przez dotyk to podstawowe technologie, które składają się na przydatność tego typu urządzeń. Podobną kategorią sprzętów, które często pojawiają się w przestrzeni publicznej, są cyfrowe menuboardy. Ich funkcjonalność pozwala na szybkie i bezproblemowe aktualizowanie informacji przy zmianach w ofercie lub w zależności od pory dnia oraz innych czynników.

Tego typu kioski mogą oferować wbudowaną funkcję przyjmowania płatności – zarówno gotówką, jak i kartą. Taka funkcjonalność jest szczególnie przydatna w przypadku urządzeń, które służą do przyjmowania zamówień, takich jak biletomaty czy sprzęty znajdujące się w sklepach oraz restauracjach.

Cyfrowe menuboardy to spore możliwości dla firm

Jak wybrać odpowiednie rozwiązania tego typu? Warto zapoznać się z ofertą światowych liderów technologicznych, takich jak Samsung – wśród produktów koreańskiej firmy znajdziemy między innymi wyświetlacze z serii VMR-U. Urządzenie oferuje możliwość synchronizacji treści wyświetlanych na różnych ekranach, co pozwala skutecznie wykorzystać dostępną przestrzeń do prezentacji oferty. Kąty widzenia wynoszące 178 stopni wraz z wysokim kontrastem oraz możliwie wiernym odwzorowaniem barw sprawiają, że obraz może przykuwać uwagę wielu osób pomimo zróżnicowanych warunków. Co więcej, użytkownicy mogą wykorzystać dedykowaną aplikację mobilną do zarządzania ustawieniami koloru. Cyfrowe menuboardy od firmy Samsung pozwalają między innymi na aktualizację prezentowanych informacji – takich jak ceny czy obecne menu – w czasie rzeczywistym. Dodatkowo istnieje możliwość zapętlenia treści bez potrzeby korzystania z dodatkowych sprzętów i rozwiązań – całą funkcjonalność w tym zakresie dostarcza wbudowany układ SoC.

Wysoka wytrzymałość paneli sprawia, że ekrany z tej serii mogą być z powodzeniem stosowane przez długi czas nawet przy wykorzystaniu w trybie 24/7. Program MagicINFO S6 Player usprawnia zarządzanie treścią wyświetlaną na urządzeniu, a także zapewnia wysoką wydajność, dzięki czemu przejścia są możliwie płynne, a obraz posiada odpowiednią jakość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.