11 października 2024

Blue-Bell – porady dla Ciebie!

Praktyczne porady do stworzenia swojego wymarzonego domu. Napisz do nas, a postaramy się pomóc.

Idealna miejscówka, czyli jak firmy wybierają lokale w galeriach handlowych?

wnętrze galerii handlowej

Sklep wielkopowierzchniowy to idealne miejsce do odwiedzenia wielu marek. Wiedzą o tym najemcy, którzy wybierają konkretne galerie handlowe. Warszawa ma takich obiektów najwięcej. Mimo to, niektóre firmy muszą czekać w kolejce, aż zwolni się dla nich miejsce.

Duży może więcej

Duże centra handlowe tylko pozornie sprawiają wrażenie podobnych do siebie. Każde z nich ma inną lokalizację i specyfikę. Coraz częściej przy budowie kolejnego obiektu już na wstępnym etapie planuje się, jakie podmioty znajdą w nim swój lokal. Zasadą jest, że to duży gracz na rynku opanowuje galerie handlowe. Warszawa, jak również inne miasta coraz częściej otwierają się także na mniejsze podmioty. Ich rola jest jednak znacznie mniejsza. Międzynarodowe marki chętnie lokują się w dużych sklepach. Najczęściej ich logo jest umieszczone na fasadzie budynku po to, aby klienci wiedzieli, że w konkretnej lokalizacji znajduje się ich ulubiona firma.

W oczekiwaniu na najlepszy lokal

Odwiedzając galerie handlowe w Warszawie widać czasem niewielkie powierzchnie, które są do wynajęcia. Mimo tego w tym samym czasie jest co najmniej kilka podmiotów, oczekujących na wolny lokal. Potencjalni najemcy wolą zaczekać, niż wynająć powierzchnię w gorszym miejscu. Mniej uczęszczana część galerii nie przyniesie im oczekiwanych zysków jak główne arterie. Najczęściej obiekt tego typu zwykle nie ma możliwości rozbudowy. Przy komplecie obsadzonych najlepszych miejsc należy po prostu czekać do momentu wygaśnięcia umowy jednego z najemców, lub też rezygnacji. Obroty firmy to nie tylko znana marka, ale również prestiżowe miejsce, jakie zajmuje we wnętrzu.

Najlepsze galerie handlowe – Warszawa i duże miasta

Jakie miejsca są szczególnie pożądane na wynajem przez duże marki? Zagraniczne sieciówki celują głównie w najlepsze galerie w największych miastach. Dzieje się tak, mimo że czynsze są tam zwykle najwyższe. Takie centra oznaczają jednak ogromny przepływ klientów, czyli spore obroty sklepu. Niektóre marki chcą być obecne w danej galerii głównie ze względu na prestiż i ekspozycję. Około 60–70 proc. najemców każdej galerii można spotkać także w konkurencyjnych obiektach. Najemcy tego typu chcą skorzystać z rozpoznawalności swojej marki i dotrzeć do jak największej liczby klientów. Pozostałe 30 proc. to mniejsze podmioty, które często decydują o wizerunku galerii, wyróżniając ją na tle innych.

Prestiż dla galerii i marki

Bywa, że duże, zagraniczne sieci decydują się na wynajem kilku lokali o sporej powierzchni. Dzięki temu ich pozycja w konkretnej galerii handlowej w Warszawie jest niezachwiana. To przede wszystkim marki modowe, kosmetyczne oraz związane z AGD i sprzętem komputerowym. Na wynajmie korzystają nie tylko najemcy, ale także centrum handlowe. Niektóre marki są bowiem na tyle prestiżowe, że posiadanie ich w swoim portfolio jest dla galerii dużą nobilitacją. Stabilne marki o ugruntowanej pozycji trzeba po prostu do siebie przyciągnąć. Czasem to one dyktują warunki, chcąc się lokować w miejscach nowoczesnych. To jeden z powodów, dla których galerie handlowe co jakiś czas przechodzą modernizację.

Jak długo czeka się na miejsce w najlepszych galeriach? To zależy od obowiązujących umów. Nie zawsze opłaca się wymiana najemcy, nawet jeśli oznacza większy zysk z czynszu. Zarządca i deweloper są skłonni do wymiany dopiero wtedy, gdy mają pewność, że konkretna firma wniesie do galerii nową jakość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.