Romans w pracy – jak się zaczyna?
Jak się okazuje, nawet co trzecia osoba posuwająca się do zdrady, robi to w miejscu pracy. Osoby ze statusem singla coraz częściej rozpoczynają romans w firmie. Oprócz nich, zdrady partnera dopuszczają się także osoby z wieloletnim już stażem małżeńskim. Znudzone związkową monotonią, pragną chwilowej odskoczni.
Ryzyk fizyk?
Romans w pracy bez wątpienia może być ekscytującym przeżyciem. Jednak należy bardzo uważać, bo bywa także niezwykle ryzykowny. Zerwanie z dotychczasowym partnerem, rozwód, choroby weneryczne, utrata zaufania, a nawet miłości innych bliskich osób, to tylko kilka z możliwych konsekwencji. Dlatego, jako istoty rozumne, powinniśmy zawsze dokładnie przemyśleć każdy następny krok w przód.
Czym jest miejsce pracy?
Dorosłe życie opiera się w znacznej mierze na codziennej pracy. Dla wielu miejsce pracy jest drugim domem – poza tym, że zarabiamy w nim pieniądze, realizujemy swoje cele, pasje, a także spędzamy wiele czasu z pozostałymi pracownikami. Z niektórymi zbliżamy się, nawet bardzo blisko. Jednak pamiętajmy, początki zdrady są zawsze podstępne i niewinne. Fakt, że na początku jest miło i przyjemnie może uśpić naszą czujność. Potem zaczynają się coraz częstsze rozmowy, zapytania o opinie, pozwolenie na wykonanie danej czynności, głębokie zainteresowanie. A wszystko to, to już tylko krok od romansu. No bo skoro jest tak miło i przyjemnie to czemuż by nie wybrać się na wspólną kawę, obiad czy kolację? A skoro dana osoba tak nas pociąga, to co stoi na przeszkodzie by dać się ponieść chwili zapomnienia?
Pozytywy
Praca związana jest z wieloma wyrzeczeniami, wyzwaniami, ale i sukcesami. Gdy spełniamy się zawodowo czujemy się radośni i pobudzeni. Jeśli jeszcze mamy odpowiednich współpracowników, z którymi możemy dzielić swoje zainteresowania i cele, nasza chęć przebywania z nimi może z dnia na dzień wzrastać. Niekiedy jednak, wzajemna życzliwość i sympatia, może być pierwszym krokiem do romansu. Eksperci uważają, że wzajemne zainteresowanie i wynikająca z niego miła atmosfera w pracy mogą wpłynąć na lepszą produktywność zespołu oraz większą kreatywność pracowników.
Negatywy
Często jest tak, że romans w pracy to jakaś forma ucieczki od codziennych problemów małżeńskich. Tego typu „firmowe” związki mogą jednak bardzo źle wpłynąć na atmosferę w miejscu pracy, a także na zachowania poszczególnych pracowników. U osób, które są w stałych związkach, poza fascynacją, pojawić się może poczucie winy. Z kolei w momencie romansu przełożonego z podwładnym może wystąpić konflikt interesów, a co za tym idzie – destabilizacja. Ponadto zdrowie – nasze zdrowie też może ucierpieć na nieprzemyślanym romansie. Choroby na podłożu psychicznym, czy choroby weneryczne są niejednokrotnie traktowane jako konsekwencja romansu.
Czy da się uniknąć romansu?
Pośród milionów mieszkańców naszej planety, zawsze znajdzie się ktoś, kto nas będzie pociągał, interesował, bawił. Jednak niezwykle ważna jest stałość zaangażowania i miłość. Owszem, obie te cechy wymagają poświęcenia – odsunięcie na bok swoich fizycznych potrzeb jest dla wielu bardzo trudne. Jeśli jesteśmy w związku dbajmy o dobro naszego partnera i przeznaczajmy wszelki wolny czas na bycie z nim. Stałość w związku jest bardzo wymagająca, jednak możliwa i niewątpliwie bardziej opłacalna. Każdy romans jest ryzykiem, a co do zasady i tak skazany będzie na porażkę.