Producenci witaczy a zmiany rynkowe – nowe trendy w konstrukcjach reklamowych
Rozwój technologii to równoległy rozwój w wielu obszarach. Oznacza to coraz to większe możliwości, zupełnie nową jakość i precyzję. Także w dziedzinie konstrukcji reklamowych, w tym totemów, pylonów i witaczy.
Aktualnie widoczny jest trend, w którym rosnąca liczba producentów witaczy, sięga po nowe technologie, rozwijając i wzbogacając swoją ofertę.
Już teraz czołowi producenci witaczy korzystają z szerokich możliwości technologicznych, osiągając zaskakujące i zachwycające rezultaty. Przykładem może być malowanie proszkowe, dzięki którym można osiągnąć niemalże realistyczny efekt imitujący drewno. Takie rozwiązanie jest kompromisem idealnym, ponieważ można uzyskać najwyższą imitację faktury drewna, czyli atrakcyjny wygląd zachowując jednocześnie jakość i trwałość materiału np. stali czy aluminium.
Nowoczesne podejście zmienia się nie tylko w technologii, ale designie, a nawet i w samej formie. Producenci witaczy odważniej podchodzą do klasycznych i niestety już niekiedy przeżytych i przestarzałych rozwiązań. Oznacza to, że niegdyś zwykłe i nudne witacze powoli zmieniają się w prawdziwe dzieła sztuki, przyciągające wzrok i uwagę odbiorców.
Witacz z charakterem
Kluczowe jest znalezienie charakterystycznego wyróżnika i postawić na unikatowy komunikat i przekaz. To może być skojarzenie z daną miejscowością czy regionem. Popularnym ostatnio trendem jest sięgnięcie po silne nawiązanie tematyczne. Świetnym rozwiązaniem jest też zabawa słowem nawiązująca do konkretnego miejsca. Inspirującym przykładem może być najnowsza realizacja pylonów dla miasta Żmigród. Graffico – reklamy do nieba, producent witaczy, pylonów i innych skomplikowanych konstrukcji reklamowych odpowiedzialny za projekt oraz produkcję dopiero, co powstałych witaczy, wyprodukował witacz promujący miasto Żmigród sloganem: „Miasto od A do Ż”.
Innym ciekawym rozwiązaniem jest subtelne zastosowanie skojarzeń z danym miejscem. I tak na przykład miejscowość, ze smokiem w herbie może wykorzystać ten motyw w postaci „skóry węża”, czy „smoczej skóry” na witaczach. Będzie to swojego rodzaju ukłon w stronę mieszkańców, którzy z pewnością od razu wyłapią podobne subtelności i niuanse.
Witacze mogą przybierać różne kształty i kolory, by jak najlepiej zaprezentować dane miejsce
Czy to producent witaczy powinien być odpowiedzialny za design?
To nie producentom witaczy powinno zależeć na atrakcyjnym wyglądzie i nowoczesnym designie konstrukcji. Ten ciężar odpowiedzialności powinien ciążyć w dużej mierze na zamawiającym. To on powinien dopilnować by elementy identyfikacji wizalnej były na jak najwyższym poziomie estetyki.
Producent witaczy to owszem specjalista w swojej branży, który ma wiedze i kompetencje, natomiast nie zawsze będzie on miał największą motywację, by dopracować design. Kluczowe jest dobrze trafić na właściwego wykonawcę. Nie każdemu producentowi witaczy będzie zależało na designie. Niestety nadal w branży znajdą się podmioty, które będą kierować się jedynie swoim dobrem i potencjalnym zyskiem, a nie sukcesem realizacji.
Nie oznacza to jednak, że nie należy ufać producentom witaczy. To oni najczęściej najlepiej znają się na designie i technologii tych konkretnych produktów. Doświadczenie w produkcji i liczba realizacji pozwalają nabrać odpowiedniej perspektywy. Przy podejmowaniu decyzji o współpracy z konkretnym wykonawcą, warto zorientować się, jak prezentują się jego produkty oraz gruntowanie zreserachować danego producenta witaczy, by wiedzieć, czy działa on w poczuciu wizji i misji dbania o estetykę krajobrazu, czy jednak jest głównie nastawiony na liczbę zamówień i sam zysk. Ta różnica będzie widoczna w wyprodukowanych przez niego produktach, w tym także w Twoim witaczu, dlatego naprawdę opłaca się dokładnie przeanalizować wszystkich potencjalnych wykonawców i ich portfolio jeszcze przed podjęciem współpracy.