Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych
Jeżeli prowadzisz sklep internetowy i nie wiesz, w jaki sposób przyciągnąć do niego klientów, pomyśl o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Ten można przeprowadzić na dwa sposoby – poprzez kampanię linków sponsorowanych Google Ads, bądź przez pozycjonowanie stron internetowych. Pierwszy sposób jest szybszy, jednak długofalowo opłaca się postawienie właśnie na działania SEO.
Pozycjonowanie sklepu powinno rozpocząć się jak najszybciej
Idealną jest sytuacja, gdy pozycjonowanie stron rozpoczyna się już na etapie ich projektowania – tak, aby struktura serwisu odpowiadała wymogom wyszukiwarki. Jeżeli jednak przegapiłeś ten moment, w każdej chwili możliwy jest do przeprowadzenia audyt SEO, w wyniku którego powstaną odpowiednie zalecenia. Ich wdrożenia, czyli optymalizacja, pozwoli na łatwiejsze prowadzenie późniejszych działań, a im wcześniej to nastąpi, tym szybciej przełoży się to na efektywniejsze pozycjonowanie strony.
Pozycjonowanie sklepów internetowych musi zacząć się od planu
Jeżeli decydujesz się na pozycjonowanie stron, w tym w szczególności pozycjonowanie e-commerce’u, zadbaj o to, aby mieć na to odpowiedni plan. Wielu właścicieli firm popełnia w tym momencie dość zasadniczy błąd, polegający na skupieniu się na frazach, które wydają się odpowiednie dla danego biznesu, jednak w praktyce okazują się zbyt ogólne, przyciągając co prawda wielu odwiedzających, ale zupełnie nie przekładając się na konwersje.
Znacznie lepszym pomysłem jest staranne dobranie fraz, najlepiej z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi, które pomagają w ocenie ich konkurencyjności i wyszukaniu pokrewnych słów kluczowych. Jeszcze lepiej, jeżeli analizy takiej dokona agencja interaktywna – w końcu zawodowi pozycjonerzy mają sporo doświadczenia jeśli chodzi o pozycjonowanie sklepu internetowego.
Tu warto dodać jeszcze jedno. Im większy e-commerce, tym bardziej warto skupić się nie tyle na wąskiej grupie, choćby i dobrze dobranych fraz, co na tak zwanym długim ogonie. Dzięki temu pozycjonowanie sklepu internetowego może posłużyć do czegoś więcej, zwiększając swoją widoczność na bardzo dużej liczbie fraz.
A może pozycjonowanie lokalne?
W przypadku sklepów wyspecjalizowanych w obsłudze klientów lokalnych i regionalnych, warto pomyśleć również o pozycjonowaniu lokalnym. Pomoże to osiągać wyniki w przypadku zapytań ściśle powiązanych z miastem – i to nie tylko w ramach wyników organicznych. Właśnie pozycjonowanie lokalne pozwala pojawić się między innymi w wizytówkach Google Maps, często pojawiających się pomiędzy zwykłymi wynikami, a niejednokrotnie także nad nimi.
Pozycjonowanie sklepu przez agencję
Dlaczego warto pozycjonowanie sklepu internetowego przekazać agencji interaktywnej? Chociażby ze względu na doświadczenie jej pracowników, ale nie tylko. Wiele agencji interaktywnych oferuje zróżnicowane działania z zakresu marketingu internetowego, co pozwala na łatwe równoległe działanie na kilku polach. To z kolei pozwala na osiąganie efektu synergii, gdy rożne działania uzupełniają się, a sumaryczny efekt jest większy, aniżeli w przypadku postawienia tylko na jeden kanał marketingowy. Oczywiście, w przypadku mniejszego budżetu warto zacząć tylko od jednego z nich, ale z czasem warto rozszerzać działania promocyjne.
Więcej informacji na stronie https://widoczni.com/.