Pozycjonowanie sklepu w Google
4 min readDziś nikt już nie ma wątpliwości, że pozycjonowanie sklepu internetowego jest kluczowym elementem marketingu w sieci. Rywalizacja o jak najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania jest tożsama z zabieganiem o uwagę klientów. Żaden poważny biznes jej nie lekceważy. Przeciwnie, na SEO (z ang. Search Engine Optimization, optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe) kładzie się coraz większy nacisk. Nowoczesna firma z branży e commerce nie może konkurencyjnie funkcjonować bez tych narzędzi.
Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?
Zadbanie o pozycjonowanie strony to najlepszy sposób na zwiększenie ruchu, a co za tym idzie – wygenerowanie potencjału sprzedażowego. Koszta związane z pozycjonowaniem wynikają z czasu potrzebnego na przeprowadzenie prac oraz wiedzy niezbędnej do ich wykonania.
Wypozycjonowanie lokalnego sklepu w Google to proces czasochłonny i wieloetapowy. Kompleksowe czynności pozycjonerskie obejmują audyt, optymalizację kodu i treści na stronie. Skuteczne SEO skupia się również na content marketingu, UX, link buildingu i analityce.
Najczęściej pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google zleca się zewnętrznej agencji SEO. W celu uniknięcia błędów przynoszących skutek odwrotny do zamierzonego, warto zaufać specjalistom. Cena SEM (z ang. Search Engine Marketing, czyli ogółu marketingu w obrębie wyszukiwarki) jest niewielka w stosunku do efektów, które dzięki niemu można uzyskać.
Niemożliwe jest stworzenie sztywnego cennika. Koszty pozycjonowania mogą wynosić od kilkuset złotych do kilkudziesięciu tysięcy złotych w skali miesiąca. Ostateczna cena zależy od branży, konkurencyjności fraz kluczowych, rynku docelowego i aktualnej jakości sklepu internetowego. Nie bez znaczenia pozostają obecnie zajmowana pozycja i historia domeny oraz długość trwania umowy. Wyspecjalizowana agencja SEO / SEM SEMPIRE – www.sempire.pl – firma zajmująca się reklamą w Internecie – indywidualnie wycenia każdy przypadek, sugerując optymalne rozwiązania.
Jak pozyskać klientów w sklepie internetowym? Rola pozycjonowania
By przyciągać klientów z wyszukiwarek, sklep internetowy przede wszystkim powinien zostać zoptymalizowany pod względem technicznym. Google wyżej w wynikach wyszukiwania umieszcza sklepy:
- szybkie i responsywne,
- mające przyjazne adresy URL i przejrzystą strukturę podstron,
- poprawnie zaindeksowane,
- pozbawione błędów w kodzie i treści,
- posiadające poprawnie skomponowane title i meta tagi,
- z włączonymi certyfikatami SSL.
Krokiem równoległym do optymalizacji technicznej są prace pozycjonerskie skoncentrowane wokół contentu i UX (user experience) oraz link buildingu. Skupiają się one na słowach kluczowych. To nic innego jak frazy, którymi użytkownicy internetu posługują się podczas korzystania z wyszukiwarki.
Sklep internetowy – słowa kluczowe i content w pozycjonowaniu
W oparciu o wybrane frazy optymalizuje się content już istniejący na stronie. Współczesne pozycjonowanie stron internetowych zakłada nie spamowanie słowami kluczowymi, ale naturalne wplatanie ich w tekst. Treści tworzone pod pozycjonowanie sklepu internetowego powinny być wartościowe dla jego klientów. Zwiększa to prawdopodobieństwo skorzystania z oferty. Poprawne gramatycznie, naturalnie sformułowane i użyteczne teksty wpływają pozytywnie na user experience (doświadczenia odbiorców), a co za tym idzie – finalnie zwielokrotniają prawdopodobieństwo zawarcia transakcji.
Słowa kluczowe są niezbędne do optymalizacji różnego rodzaju treści dla sklepu internetowego. Powinny zawierać je opisy produktów, opisy kategorii i podkategorii, treści na stronę główną oraz wpisy poradnikowe w sekcji blogowej.
Pozycjonowanie sklepów internetowych – link building
Marketing internetowy nie istnieje bez link buildingu. Chociażby dzięki blogom z artykułami specjalistycznymi rosną nie tylko szanse na to, że klienci trafią na strony www sklepów internetowych. Wpisy z poradnikami są formą reklamy pomagającą budować wizerunek marki i zaufanie odbiorców. Są też istotne z punktu widzenia link buildingu. Wartościowymi treściami internauci dzielą się samodzielnie.
Do link buildingu warto wykorzystać także inne źródła. Jednym z najskuteczniejszych są artykuły sponsorowane, zwłaszcza, jeśli są publikowane na dobrych jakościowo i popularnych portalach branżowych. Linki dobrze jest w nich przemycać w celu udokumentowania pochodzenia informacji. W ten sposób naturalnie prowadzą do zapoznania się z ofertą sklepu internetowego.
SEO sklepu internetowego – analityka
Konieczne jest cykliczne sprawdzanie efektów wdrażanych procedur SEO. Pozycjonowanie stron www nie jest natychmiastowe. Efekty widać dopiero po pewnym czasie. Wyspecjalizowane agencje na bieżąco monitorują i raportują skuteczność swojej pracy. Najlepiej wiedzą, jak wypozycjonować sklep internetowy. Służą im do tego m.in. autorskie narzędzia, Google Search Console i Google Analytics. Opierając się na danych statystycznych, efektywniej tworzy się rekomendacje przyspieszające pozycjonowanie stron w Google.
Już dziś dowiedz się wiecej na temat pozycjonowania sklepów internetowych i skorzystaj z pomocy specjalistów agencji SEO SEMPIRE:
www.sempire.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych.html
Serdecznie zapraszamy do odwiedzin i kontaktu online!