Nagrody, które motywują pracowników
W obliczu zmieniającego się rynku, niedoboru wykwalifikowanych pracowników i wkraczającego na rynek pracy pokolenia Z, wiele działów HR staje przed podwójnym wyzwaniem. Z jednej strony pracownicy wielu firm starzeją się, a z drugiej strony zbyt mało pracowników jest awansowanych, aby zrekompensować ten proces. Dla osób odpowiedzialnych za rozwój zasobów ludzkich oznacza to zmianę obecnego podejścia do rekrutacji i zatrzymywania pracowników, a także realizację takich działań, jak motywowanie i nagradzanie.
Zachęty do przyciągania, rozwoju i zatrzymywania pracowników
Wyniki pracy są już nagradzane pensją, ale warto regularnie wspierać dobrego pracownika dodatkowymi nagrodami. Gdy pracownik jest ceniony i doceniany przez pracodawcę, jest bardziej lojalny wobec firmy i bardziej lubi swoją pracę. Do tego celu doskonale nadaje się katalog nagród dla pracowników, który może być wykorzystywany do zwiększania motywacji zatrudnionych oraz jako zachęta do osiągania najlepszych wyników.
Każdy pracownik, który jest zaangażowany w produkt lub usługę firmy, w znaczący sposób przyczynia się do jej sukcesu. Z tego względu jeszcze ważniejsze jest pozyskiwanie zmotywowanych i zdolnych pracowników oraz ich długoterminowe zatrzymanie w firmie.
Nagrody jako wzmocnienie wizerunku pracodawcy
Możliwość budowania lojalności to ważna cecha wyróżniająca system nagród. Pracownicy związani emocjonalnie są bardziej skłonni wykraczać poza wymagane wyniki i czują się częścią firmy, co również zmniejsza wskaźnik rotacji pracowników w przedsiębiorstwie. Im więcej indywidualnych form wynagrodzenia ma firma, tym bardziej może się wyróżnić jako pracodawca. Dlatego ważne jest, aby stworzyć katalog nagród, który będzie dla pracowników interesujący.
Na wysoce konkurencyjnym rynku katalog nagród premium może znacząco poprawić wizerunek pracodawcy.
Indywidualnie skonstruowany katalog nagród dla firm pozwala pracodawcy dowolnie określić, ile punktów premiowych otrzymują pracownicy za wyniki lub osiągnięcie celu cząstkowego. Po zdobyciu punktów i zatwierdzeniu ich przez przełożonego pracownik otrzymuje swoje cyfrowe punkty. Od tej pory może w każdej chwili wybrać na stronie z nagrodami za punkty to, co mu najbardziej odpowiada. Nagrody za punkty i zdobywanie punktów można również podzielić na poziomy. Im dłużej pracownik jest związany z firmą, tym wyższy jest jego poziom. Poziomy, punkty i nagrody są w pełni konfigurowalne, a pracownik może sprawdzić na swoim koncie, na jakim jest obecnie etapie, ile ma punktów i jakie nagrody są dla niego aktywne.
Zapewnij sukces firmy
Korzyści z inwestowania w programy lojalnościowe dla klientów i katalogów nagród dla firm jest wiele. Przede wszystkim zadowoleni pracownicy są bardziej zmotywowani i zaangażowani w pracę. Budują oni emocjonalną więź z firmą i swoim zespołem. Angażują się w pomysły dotyczące funkcjonowania i zarządzania doskonaleniem zawodowym. Dzięki takim rozwiązaniom wiedza i doświadczenie usługodawców i specjalistów pozostają w firmie i mogą być z czasem przekazywane innym. Ponadto zadowoleni pracownicy są prawdziwymi rzecznikami swojego pracodawcy — są przekonujący na zewnątrz jako rekruterzy i inspirują innych wewnątrz firmy.