28 marca 2024

Blue-Bell – porady dla Ciebie!

Praktyczne porady do stworzenia swojego wymarzonego domu. Napisz do nas, a postaramy się pomóc.

Jak otworzyć własny sklep z e-papierosami w formie franczyzy?

3 min read
szary dym wypuszczony z e-papierosa

Popularność e-papierosów stale rośnie, a razem z nią zwiększa się liczba miejsc oferujących sprzęt i akcesoria. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób zastanawia się nad otwarciem własnego sklepu z e-papierosami i liquidami. Rozpoczęcie własnego biznesu, szczególnie w czasie, kiedy gospodarka dopiero wraca do normy po dwuletnich ograniczeniach, może być stresującym procesem. W naszym poradniku podpowiadamy, gdzie szukać wsparcia, jeśli planujesz otwarcie sklepu z e-papierosami.

Własny sklep czy franczyza – co wybrać?

Przygotowując się do rozpoczęcia sprzedaży e-papierosów, szybko zauważysz, że masz do wyboru jedną z dwóch opcji: prowadzenie własnego sklepu lub współpracę w ramach franczyzy. Pierwsze rozwiązanie może przynosić dużo satysfakcji. Warto jednak pamiętać, że rozkręcenie swojej marki od zera jest wymagającym zadaniem. Jeśli dopiero zaczynasz pracę na własny rachunek lub nie masz doświadczenia w prowadzeniu sklepu, dobrym rozwiązaniem na start może okazać się współpraca z którąś ze znanych sieci, jak na przykład eSmoking World. Korzystając z bogatych zasobów, jakie zdążyła już wypracować, będziesz w stanie zdobyć cenne doświadczenie, które zaprocentuje w przyszłości.

Sklep franczyzowy – korzyści ze współpracy z dużą marką

Otwarcie sklepu z e-papierosami w ramach franczyzy niesie ze sobą wiele ułatwień. Dzięki nim debiut na rynku będzie łatwiejszy. W zamian za partycypację w zyskach duże sklepy udostępniają początkującym bogate know-how w różnych zakresach.

Sprawdzeni dostawcy

Doświadczone sieci sprzedażowe, takie jak chociażby eSmoking World, zdążyły już wypracować solidne relacje z większością istotnych dostawców. Włączając się do sieci jako sklep franczyzowy, otrzymujesz gotową bazę kontaktów. Współpraca z dostawcami pod skrzydłami znanej marki to szansa na dużo korzystniejsze warunki niż w przypadku małych, początkujących sklepów. Dzięki dużej dostępności popularnych dostawców szybko odkryją Cię zwolennicy papierosów elektronicznych.

Promocja i marketing

Jednym z największych wyzwań, przed jakimi stoi każdy nowy biznes, jest odpowiednie rozreklamowanie swojej działalności. Z jednej strony może się wydawać, że e-papierosy są obecnie tak powszechne, że nie potrzebują dodatkowej reklamy. Jednak to, co sprawia wrażenie zalety, bywa także wadą – duża konkurencja na rynku wymaga przemyślanej i skutecznej strategii marketingowej. Jeśli nie jesteś specjalistą od marketingu, działanie w pojedynkę będzie generować dodatkowe koszty na promocję. Przyłączając się do sieci, możesz skorzystać z pakietu gotowych materiałów, które wystarczy dostosować pod Twój sklep lub stoisko.

Wsparcie w formalnościach

Sprzedaż e-papierosów, zwłaszcza liquidów zawierających w składzie tytoń, podlega ograniczeniom wynikającym z ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych oraz osobnych przepisów Unii Europejskiej. Dlatego też przygotowując się do rozpoczęcia sprzedaży, będziesz zobowiązany poznać odpowiednie dokumenty i dostosować się do opisanych tam zasad. Duże sieci handlowe, jak na przykład eSmoking World, są w stanie zaoferować pomoc w zakresie merytorycznym i organizacyjnym, by łatwiej sprostać ewentualnym problemom.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.