Event marketingowy

Wpływ eventów marketingowych na wizerunek firmy

Marka, jej rozpoznawalność i dobre imię są tym, co w biznesie odgrywa kluczową rolę. Jakie znaczenie odgrywają tu agencje eventowe? Dzięki czemu możemy zyskać pozytywne opinie w środowisku klientów, jak również pracowników?

Czym zajmuje się event marketing?

Jest to pojęcie stosunkowo nowe i nie do końca poprawnie rozumiane w naszym kraju. Marketing często mylony jest z reklamą. Należy wiedzieć, że reklama jest tylko elementem działań marketingowych. W ramach event marketingu organizowane są wszelkiego rodzaju spotkania, imprezy, wydarzenia, które mają na celu poprawę relacji biznesowych, wizerunku firmy oraz zbliżenie do siebie pracowników, również na gruncie prywatnym, co wpłynie na ich motywację oraz przełoży się na atmosferę w pracy.

Jak działają agencje event marketingowe?

Agencje zajmujące się event marketingiem, zapewniają kompleksową obsługę, od ogółów, po szczegóły, ustalają scenariusze wydarzeń i gwarantują niezapomniane wrażenia. Swoje działania dostosowują indywidualnie do potrzeb danej firmy, jej pozycji na rynku, opinii wśród klientów, pracowników i oczywiście kosztów finansowych jakie jest gotowa ponieść. Po ustaleniu podstawowych informacji, dotyczących budżetu, charakteru imprezy, ilości osób oraz oczekiwań klienta, agencja przygotuje 2-3 propozycje, z których klient będzie mógł sobie wybrać tę, która jego zdaniem będzie najbardziej atrakcyjna.

Dobra agencja eventowa w Warszawie jest w stanie pochwalić się własnym portfolio, przedstawić dotychczasowe osiągnięcia, przykłady zrealizowanych imprez, jak również pozytywne opinie od klientów. Dzięki temu klient ma możliwość weryfikacji sposobu działania i granic kreatywności agencji już na pierwszym etapie.

Rodzaje eventów marketingowych

Eventy to wszelkiego rodzaju wydarzenia służące promocji i zacieśnieniu więzi zarówno pomiędzy firmą, a klientem, jak i pomiędzy pracownikami. Wśród tych wydarzeń są: szkolenia, warsztaty, wystawy, pokazy mody, targi, bale dobroczynne, gale, uroczyste otwarcia nowych salonów, ale także koncerty, festiwale, czy imprezy integracyjne.

Tego typu wydarzenia wywierają ogromny wpływ na atmosferę w firmie. To czasem jedyna okazja aby zebrać w jednym miejscu pracowników z różnych oddziałów, czasem rozrzuconych po kraju. Może to poprawić współpracę między kolegami z firmy. Łatwiej bowiem jest prosić o przysługę, czy chętniej zgodzić się na pomoc komuś, kogo przecież znamy, a nie kto jest tylko nazwiskiem w mailu, czy głosem w słuchawce.

Artykuł powstał dzięki Agencji Eventowej z Warszawy Everitum.

Post Author: Marcela Milosz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.