Handel zagraniczny

Planujesz spróbować swoich sił w handlu zagranicznym? Przeczytaj o czym warto wiedzieć!

Rozpoczęcie przygody z eksportem naszych produktów za granicę, zwłaszcza na dużą skalę, może okazać się jedną z najważniejszych decyzji rozwijającego się przedsiębiorstwa. Należy jednak pamiętać, że z handlem zagranicznym wiąże się wiele praw i ograniczeń. Również uzyskanie zaufania klienta zagranicznego i wyjście naprzeciw jego oczekiwaniom może okazać się trudne. Przeczytaj, o czym warto wiedzieć zanim rozpocznie się ekspansję na rynki zagraniczne.

Zasady dotyczące handlu zagranicznego są różne dla różnych krajów

Odpowiednia strategia związana z handlem zagranicznym, którą obierze Twoja organizacja, będzie zależna od kierunku eksportu. Znacznie prościej jest sprzedawać na terenie Unii Europejskiej niż w przypadku handlu międzykontynentalnego.

Przed rozpoczęciem handlu zagranicznego, należy więc dokładnie prześledzić rynki, w które chcielibyśmy zainwestować i dowiedzieć się jak popyt na nasz produkt czy usługę kształtuje się w różnych miejscach na świecie. Należy również spisać potencjalny bilans zysków i strat czy wykonać analizę SWOT.

Czym jest Incoterms? Czy warto się do niego dostosować?

Incoterms jest zbiorem regulacji opisujących zasady wymiany handlowej pomiędzy eksporterami i importerami. Zbiór ten powstał, aby ograniczać wszelkie nieporozumienia występujące na linii dostawca-odbiorca. Nieporozumienia te powstawały z powodu różnych praktyk konsumenckich i handlowych.

Incoterms liczy sobie już ponad 80 lat. Pierwsze wydanie wdrożono w 1936 roku w oparciu o ustalenia Międzynarodowej Izby Handlowej mieszczącej się w Paryżu. Jeżeli planujemy wkroczenie na drogę handlu zagranicznego, musimy dokładnie zapoznać się z zasadami spisanymi w Incoterms, aby poznać swoje obowiązki jako eksporter dóbr.

Stwórz zespół sprzedawców „do zadań specjalnych”

Planując wkroczenie na rynek handlu międzynarodowego, należy zadbać o odpowiednio wykwalifikowaną kadrę handlowców, którzy będą posiadać doświadczenie w sprzedaży zagranicznej (w oparciu o Incoterms). Jeżeli wdrożysz system CRM dla handlowców, to plan ekspansji na rynki zagraniczne będzie miał znacznie większe szanse na powodzenie.

Sukces za granicą uzależniony jest od produktu

Handel międzynarodowy w czasach rynku globalnego sprawił, że niemal każda nisza jest mocno wysycona dobrami konkurencyjnymi do Twoich. Aby Twój produkt się sprzedawał musi być innowacyjny i unikalny. Nie warto angażować się w eksport produktów, których odpowiedniki posiadają już mocno ugruntowaną pozycję.

Post Author: Marcela Milosz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.