Wykresy

Marketing szeptany – skuteczna forma marketingu?

Nie wierzysz w polecenia produktów na forach, gdzie wątek zawiera same linki? Słusznie. Jednak SPAM to nie jedyna forma buzz marketingu – czyli marketingu szeptanego. Jak sprawić, aby stał się on skuteczny? Wystarczy przestrzegać kilku prostych zasad. Kierując się nimi można zyskać naprawdę wielu wartościowych klientów!

Artykuł partnera

Buzz marketing to nic innego, jak pozornie spontaniczny przekaz, polegający na opowiadaniu użytkownikom o produktach na forach internetowych czy popularnych serwisach. Wypowiedzi są jednak dokładnie przemyślane oraz stworzone w taki sposób, aby inni odwiedzający nie domyślili się, iż są formą reklamy. Tak więc nachalne zachęcanie do skorzystania z oferty firmy czy nienaturalny wręcz sposób opisywania jej produktu lub usług nie wchodzi tutaj w grę.

Dlatego też, aby uwiarygodnić swoje wypowiedzi „szeptacze” starają się jak najbardziej zneutralizować swoje wypowiedzi. Mimo pisania pozytywnych komentarzy na temat danej rzeczy prowadzą dyskusję w sposób niewymuszony. Stąd tak trudno ich rozpoznać!

Marki często decydują się także na to, aby marketing szeptany był prowadzony przez ich ambasadora, lub komentują treści z profili firmowych. Najczęściej wygląda to w ten sposób, że udzielają oni odpowiedzi na pytania czy problemy użytkowników. Ten sposób wykorzystywania buzz marketingu jest jak najbardziej odpowiedni – dzięki trafnym radom użytkownicy zyskują bowiem zaufanie do firmy!

Marketing szeptany w kilku krokach

Prowadzenie działań z zakresu marketingu szeptanego wiąże się jednak z wykonaniem kilku istotnych kroków:

  1. Zaplanowaniem schematu działań, odpowiedniej ilości szeptanek w miesiącu oraz ich intensywności. Dzięki temu przekaz staje się bardziej wiarygodny, a treści nie przypominają nachalnej reklamy, publikowanej w każdym możliwym miejscu.
  2. Prowokowaniem innych użytkowników do dyskusji. Buzz marketing nie może opierać się jedynie na wklejeniu liku w odpowiedzi na czyjeś zapytanie. Po to, aby stworzyć wrażenie naturalności wypowiedzi, osoba odpowiedzialna na umieszczanie wpisów promocyjnych powinna wejść w głębszą interakcję z internautami.
  3. Wyzbyciem się SPAMU. Jest to najistotniejsza zasada! Jeśli komuś uda się wykryć, że profil na danym forum należy do „szeptacza” konsekwencje mogą być fatalne – od usunięcia go z forum, po nagonkę innych użytkowników na metody reklamowania się marki, a nawet na nią samą!
  4. Czekaniem na efekty – pamiętaj, że będą one widoczne dopiero po kilku miesiącach pracy. Jednak sam przekonasz się, że warto na nie czekać!

Pozytywne skutki dobrze prowadzonych działań buzz marketingu?

  1. Wspomaganie SEO dzięki zdobywaniu wartościowych linków do strony!
  2. Zachęcenie nowych, wartościowych klientów do skorzystania z oferty marki!
  3. Poprawienie wizerunku firmy w sieci!

Siła marketingu szeptanego jest duża – zwłaszcza, gdy działania z jego zakresu prowadzone są w sposób rozsądny, a więc skuteczny! Jeśli chcesz, żeby na Twojej witrynie zaczęli pojawiać się nowi internauci oraz aby wskaźniki sprzedaży wzrosły, powinieneś spróbować promować markę dzięki tej formie reklamy internetowej. Nie wiesz jak to zrobić? Bez obaw, firma Alte Media https://www.altemedia.pl/marketing-szeptany pomoże Ci rozpocząć przygodę z buzzem

Post Author: Marcela Milosz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.