Agencja marketingowa z Warszawy

Marketing a social media

Już od kilku lat marketing przeniósł się do świata wirtualnego. Szczególnym powodzeniem cieszą się media społecznościowe, zarówno jako konta prywatne, jak i firmowe. Z tego powodu każda agencja social media w Warszawie ma specjalistów od nowych nośników informacji. Zwłaszcza, że ilość ich użytkowników stale wzrasta.

Nośny komunikat

Media społecznościowe przyciągnęły do siebie już ponad 2,8 mld użytkowników, czyli potencjalnych klientów. Większość z nich jest aktywna i codziennie sprawdza nowości na swoich kanałach. Portale, bez względu na to, jak się nazywają, stanowią nieodłączny element strategii marketingowej. Agencje social media w Warszawie mają je pod lupą, ponieważ dzięki temu wiedzą, czego oczekują klienci oraz jakie formy promocji odpowiadają im najbardziej. Takie obserwacje są o tyle cenne, że gusta internautów ewoluują. To, co przemawiało do nich jeszcze rok temu, dziś może być już przestarzałym komunikatem. Firmowe konta w social mediach to wiele korzyści przy minimalnym bądź żadnym nakładzie finansowym. Najcenniejszą zaletą jest możliwość stałego kontaktu z odbiorcami i błyskawiczne reagowanie na ich zachowanie – komentarze, zapytania. Komunikacją z potencjalnymi klientami zwykle zajmuje się agencja social media. Buduje relacje, które są oparte na lojalności oraz zaufaniu. Inwestycja w tego typu współpracę zawsze się zwraca. Choć na jej efekty czasem trzeba nieco poczekać.

W poszukiwaniu nowego klienta

Mimo, że firmy zwykle dbają o relacje z dotychczasowymi klientami, stale poszukują nowych. Również w tym przypadku doskonale sprawdzą się media społecznościowe. Dzięki nim firmy i marki mogą dotrzeć do osób, które nigdy wcześniej nie miały z nimi styczności. Pracownicy agencji social media w Warszawie, zajmujący się kontami firmowymi, mogą na bieżąco dostarczać dowolnych informacji, dotyczących danej oferty, okazji, wyprzedaży lub specjalnych promocji. Na podstawie obserwacji zachowania użytkowników doradzają, w jaki sposób dotrzeć do konkretnej grupy docelowej. Działania tego typu mają na celu wyłonienie grupy odbiorców, którzy z dużym prawdopodobieństwem zareagują pozytywnie na produkt lub usługę. Wszystkie informacje, zebrane podczas prac są cenne. Mogą posłużyć do tworzenia nowej lub udoskonalenia dotychczasowej strategii marketingowej.

Wirtualny kontakt

Coraz częściej firmy znajdują w mediach społecznościowych potencjalnych partnerów biznesowych a nawet nowych pracowników. Kanały tego typu mogą stać się nawet wstępnym etapem przy rekrutacji. Co więcej, wielu współpracowników marki nie musi fizycznie pojawiać się w jej siedzibie. Wystarczy wirtualny kontakt bez konieczności wychodzenia z domu. Mniej mobilnych specjaliści chętnie korzystają z tego udogodnienia.

Agencje social media w Warszawie wykorzystują potencjał portali społecznościowych również w sytuacjach kryzysowych. Jeśli coś dzieje się nagle i może negatywnie wpłynąć na wizerunek firmy (nagłe opóźnienie dostawy towaru), najlepiej i najszybciej wyjaśnić problem korzystając z popularnych portali. Przy okazji można podać pomysł na to, jak szybko i sprawnie rozwiązać patową sytuację.

W świecie social mediów ciągle dzieje się coś nowego. Jedne portale rosną w siłę, inne podupadają. Powstają też nowe, na które warto zwrócić uwagę, bo mogą stać się ważnym graczem na rynku marketingowym. Jedno jest pewne – współczesny przedsiębiorca nie powinien ignorować potencjału, jakie niosą za sobą media społecznościowe.

Post Author: Marcela Milosz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.