26 czerwca 2022

Blue-Bell – porady dla Ciebie!

Praktyczne porady do stworzenia swojego wymarzonego domu. Napisz do nas, a postaramy się pomóc.

Lojaliści marki – jak ich zdobyć?

2 min read

100 miłośników kosztuje na jednym z najpopularniejszych portali aukcyjnych w Polsce nieco ponad 4zł. Tyle samo co dwa piwa w popularnym dyskoncie oraz poranna prasa w drodze do pracy tramwajem. Niestety, szkopuł tkwi w tym, iż nasi „miłośnicy” mogą pochodzić ze Sri Lanki – to pozytywny scenariusz, negatywny jest taki, że mogą w ogóle nie istnieć. Skoro są wirtualnym tworem na potrzeby szeroko zakrojonego marketingu, to małe prawdopodobieństwo, że kupią Twój produkt.

Kim są prawdziwi lojalni klienci?

Lojalnego klienta można poznać po tym, że nie tylko kupuje Twój produkt, ale jest nim zainteresowany do tego stopnia, że poleca go innym. Działania lojalnego klienta zostały uzasadnione na podstawie trzech zachowań. Oto one :

  • zakup produktu;
  • rekomendacje produktu pośród osób znajomych;
  • rekomendacje pośród osób nieznajomych;
  • stawanie w obronie produktu w przypadku ataku klientów niezadowolonych.

Owe rodzaje zachowań przynależą do poszczególnych grup fanów, które różnią się pomiędzy sobą przede wszystkim stopniem zaangażowania. I w ten oto sposób wyróżniamy  najbardziej zaangażowaną grupę, czyli wyznawców oraz lojalistów. Kim są lojaliści? Zgodnie z definicją jest to grupa stałych konsumentów, którzy przywiązali się do określonej marki. W skrócie – wiedzą czego chcą i wiedzą, że to dostaną. Czym różnią się od wspomnianych wyznawców? Przede wszystkim łatwością odejścia od marki z różnych powodów do których najczęściej zaliczamy złą obsługę oraz nowy produkt, który nie spełnia ich oczekiwań. Owa grupa klientów wyróżnia się zatem spośród innych grup faktem, iż stale trzeba o nią walczyć.

Przykładem marki dynamicznie się rozwijającej jest marka ZenCard, która potrafi od kilku lat szukać luk istniejących na rynku systemów płatności i efektywnie je zapełniać. Doskonałym wyznacznikiem tego rodzaju działań jest likwidacja mankamentów dotyczących programów lojalnościowych – w owym procesie kluczowe okazało się wykorzystanie kart płatniczych oraz rozwój z nimi związanych technologii. W konsekwencji marka cieszy się ogromną ilością lojalistów dzięki którym wciąż może się dynamicznie rozwijać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.