Sklep stacjonarny

Jak wypromować sklep stacjonarny

Prowadząc sklep stacjonarny w czasie Internetu gdzie można zamówić ten sam towar z drugiej półkuli świata jest niezłym wyzwaniem. Dlatego jeśli nie sprzedajemy to samo tylko po wyższej cenie (bo pośrednik też bierze) to warto się zastanowić nad zakupem towaru u źródła albo się przebranżowić.

Jak trafić do klientów

Zanim zaczniemy się reklamować należy określić naszą grupę klientów. Może być ich kilka. Do każdej z nich powinniśmy mieć zróżnicowaną ofertę. Produkt może być ten sam tylko przedstawiony musi zostać inaczej.

Konkurencja w branży

Warto sprawdzić jak radzi sobie i jakie promocje podejmuje konkurencja. Czy to się u nich sprawdza czy jednak trzeba szukać innego rodzaju promocji. Prowadząc sklep zarówno w dużym mieście jak Kraków, Warszawa, czy nawet mniejszej miejscowości warto wykorzystać do tego reklamę wizualną. Mogą to być billboardy czy kasetony reklamowe. Zamówimy takie umożliwia agencja BTL.

Jak nas widzą tak o nas piszą

O wizerunek nie zadba za nas tylko sama jakość produktu. Chociaż o tym też trzeba pamiętać. Za to na pewno ekspozycja towaru, wejście, szyld będą miały duże znaczenie. Obojętnie czy to jest środek takiego miasta jak Kraków, Warszawa czy małego miasteczka, odpowiedni design ma duże znaczenie.

Reklama wizualna

Czyli nie tylko czyste szyby, ale też czy nas widać z daleka. Warto postarać się o szyld podświetlany. Kiedy dzień będzie już krótki czyli w miesiącach jesiennych zimowych i wiosennych będzie widoczny on z większej odległości. Poza tym musimy zadbać o estetykę przed wejściem. O ile w przypadku warzywniaka nie jest to tak istotne bo wystarczy kilka doniczek z kwiatami o tyle w przypadku sklepu odzieżowego ważny jest odpowiedni wygląd przed wejściem. Nawet jeśli właściciel kamienicy wcale od to nie dba.

Reklama internetowa

Tak naprawdę to najłatwiej będzie nam znaleźć klientów w internecie. Warto założyć sobie fanpejdża i tam na bieżąco uzupełniać go zdjęciami z towarów, pokazywać nowy wystrój witryny czy widok sklepu z pewnej odległości aby utrwalić ten obraz w świadomości fanów. Dzięki temu możemy też zbierać opinie o tym co możemy dodatkowo sprzedawać. Gdyż o wszystko będą pytać nasi potencjalni kupujący.

Promocja sklepu stacjonarnego powinna być prowadzona na dwóch różnych poziomach. Pierwszy to dbanie o wizerunek całego interesu drugi to jego promocja w internecie. Oba razem połączone w spójną całość dadzą wymierny obraz korzyści. Poza tym zawsze można w przyszłości otworzyć jeszcze sprzedaż internetową i prowadzić ją równolegle. Wiele sklepów działa właśnie w taki sposób.

Artykuł powstał przy wsparciu Agencji BTL z Warszawy Kopikom.com.pl.

Post Author: Marcela Milosz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.