Content marketing

Jak sprawić, aby content marketing przynosił wymierne rezultaty?

Promowanie biznesu w internecie może przybierać bardzo różne formy. Jeżeli prowadzisz firmowego bloga to na pewno zdarzyło Ci się spotkać z sytuacją, gdy twój wpis, nad którym pracowałeś wiele czasu przeszedł zwyczajnie bez echa wśród internautów po publikacji.

Prawdziwie skuteczny marketing internetowy powinien jednak opierać się na wysokiej jakości treściach oraz budowania wokół własnej marki oddanej i wiernej społeczności użytkowników.

Wszystko może być spowodowane rosnącą świadomością użytkowników, jeżeli chodzi o konsumpcje treści. Klienci są bardzo wyczuleni na wszelkie reklamowe komunikaty i ogólnie zalewani olbrzymią ilością przekazu z każdej strony. W związku z tym wyłącznie te osoby, które publikują materiały dotyczące bardzo specyficznych tematów mają realną szansę przyciągnięcia uwagi.

Spróbujmy się zatem zastanowić jak podejść do tematu content marketingu, aby przyniósł on najlepsze rezultaty.

Content marketing –postaw się w roli czytelnika

Jak wspomnieliśmy wcześniej najlepiej, aby publikowane przez nas treści ( na przykład poradnikowe ) były jak najbardziej specyficzne i nie dotyczyły jakiś abstrakcyjnych zagadnień, ale realnych problemów, z jakimi mogą borykać się nasi klienci. Jedynie realne problemy, z którymi borykają się użytkownicy i pomocne rady, które mają odniesienie do rzeczywistości mają szansę stać się wartościowym contentem. Jeżeli tworząc treści zawsze będziesz szukał rozwiązania problemu twoich klientów możesz być pewien, że tworzone treści przyciągną znacznie większe grono czytelników.

Jeżeli będziesz odnosić się do konkretnych sytuacji lub problemów użytkownicy od razu poczują, że twoje publikacje są skierowane bezpośrednio do nich. Odwołaj się w publikowanych materiałach do sytuacji, w których mogli znaleźć się czytelnicy, aby jeszcze lepiej mogli zidentyfikować się z Twoją publikacją.

Content marketing jako środek komunikacji z potencjalnymi klientami

Drugim kluczowym aspektem do sukcesu w marketingu internetowym opartym na contencie jest prawidłowa komunikacja. Dobre treści to nie tylko dostępne na wyciągnięcie ręki dane, ale też sposób komunikowania się. Tworząc treści musisz postawić na ich przystępność. Musisz mieć odpowiednie przykłady, używać zrozumiałych słów, dopasować język i stylistykę do audytorium. Inaczej bowiem pisać będziesz publikację, której adresatem są młode osoby a zupełnie inaczej dla starszych odbiorców. Nie można doprowadzić do sytuacji, w której odbiór danego artykułu będzie zwyczajnie przykrym doświadczeniem i wymagać będzie ogromnego wysiłku ze strony czytelnika.

Tworząc zatem content marketing o charakterze poradnikowym powinieneś unikać takich praktyk jak stosowanie zbyt skomplikowane języka. Zbyt dużej ilości zdań złożonych. Należy także unikać wprowadzania zbyt często formy bezosobowej czy też modalnych czasowników. Dobrą praktyką będzie też unikanie zbyt długich akapitów, gdyż tego rodzaju treści zwyczajnie źle przyswajają się na urządzeniach mobilnych, z których korzysta coraz więcej osób.

Ogólnie można przyjąć, że aby pod kątem komunikacji dana publikacja była prawidłowa to powinna ona spełniać cztery cechy. Musi być prosta, mieć usystematyzowaną strukturę, posiadać wstawki symulujące oraz odznaczać się zwięzłością.

Content marketing – realna pomoc użytkownikom

Na sam koniec pamiętaj, że content marketing musi stanowić realną wartość dla twoich czytelników. Postaraj się sprawić, aby twój poradnik stał się narzędziem, za którego pomocą czytelnicy będą w stanie osiągnąć dany cel lub też rozwiązać problem, z którym się aktualnie mierzą.

Post Author: Marcela Milosz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.