16 kwietnia 2024

Blue-Bell – porady dla Ciebie!

Praktyczne porady do stworzenia swojego wymarzonego domu. Napisz do nas, a postaramy się pomóc.

Jak poprawnie przeprowadzić audyt konta Google Ads?

3 min read
Osoba przeprowadza audyt konta Google Ads

W procesie zarządzania kampaniami bardzo ważna jest dokładna analiza wszystkich podejmowanych działań marketingowych. Przydaje się wtedy audyt konta Google ADS. Szczególnie istotny jest, jeśli nie wiemy jakie działania były wcześniej wykonywane. Wykonanie audytu pozwala w skuteczny sposób poprawić wyniki nawet w krótkim okresie po jego wykonaniu.

Czym jest audyt Google ADS?

Audyt konta Google ADS ma na celu sprawdzenie w jaki sposób prowadzone są na koncie kampanie. Jeśli na koncie znajdują się niezdrowe słowa kluczowe, różnego typu grupy reklam lub kampanii to może to niekorzystnie wpływać na końcowy wyniki. Przede wszystkim marnowane są środki, ponieważ marketing nie jest wykonywany w sposób optymalny. Można to porównać np. do wieszania plakatów na bocznych polnych drogach lub do postawienia małego bilbordu przy trasie szybkiego ruchu. Działania będą wykonywane, ale ich efekty mogą być wtedy zupełnie niezauważone. Audyt Google w szeroki sposób oceni, jak działa kampania oraz jakie są jej możliwości i problemy.

W jakim celu wykonuje się audyt Google ADS?

Głównym celem audytu Google ADS jest sprawdzenie w jakim stanie jest kampania, reklamy oraz słowa kluczowe. Wynikiem powinno być wskazanie obszarów, w których można wprowadzić działania naprawcze. Pięć kluczowych celów audytu to: relokacja budżetu na właściwe kampanie, wprowadzenie nowych rozwiązań, wskazanie, w jaki sposób prowadzić konto, przedstawienie przydatnych funkcji oraz potwierdzenie założeń.

Relokacja budżetu w Google ADS

Algorytmy z jakich korzystają giganci w branży internetowej cały czas się zmieniają. Działania, które były skuteczne np. pół roku temu, mogą dzisiaj nie przynosić żadnych efektów, lub nawet działać w sposób negatywny. Ważnym działaniem jest weryfikacja miejsc, w których tracone są potencjalne konwersje. Znalezienie najsłabszych obszarów pozwoli na podjęcie decyzji czy rezygnować z nich, czy postawić na ich wzmocnienie. Analiza wyników i sprawdzenie czy wydane pieniądze przyczyniają się do zakładanych celów pozwoli na dalszy rozwój.

Nowe rozwiązania w Google ADS

Optymalizacja kampanii jest działaniem ciągłym. Nie można jej wykonać raz i pozostawić na kilka miesięcy. Tylko stały monitoring i poprawianie słów kluczowych pozwoli na utrzymanie pozytywnych efektów. Konto Google ADS posiada coraz więcej funkcjonalności. Ich zrozumienie oraz odpowiednie stosowanie jest kluczowe w prowadzeniu skutecznego marketingu. Analiza wszystkich statystyk może wymagać dużo czasu, dlatego ważne jest ciągłe doskonalenie się we wprowadzanych udogodnieniach.

Jak prowadzić konto Google ADS?

A ostatnich latach w Google ADS wprowadzono wiele elementów wykorzystujących sztuczną inteligencję. Pomogło to branży marketingu online na optymalizację budżetu oraz czasu jaki należy poświęcić na skuteczne prowadzenie kampanii. Jeśli nie znamy najnowszych rozwiązań to działania przez nas prowadzone będą przynosiły coraz gorsze efekty. Nie należy popadać w rutynę. Próbowanie coraz to nowszych rozwiązań jest kluczowe dla zachowania najwyższej jakości dostarczanych materiałów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.