27 maja 2022

Blue-Bell – porady dla Ciebie!

Praktyczne porady do stworzenia swojego wymarzonego domu. Napisz do nas, a postaramy się pomóc.

Co wpływa na pozycje naszej strony w wyszukiwarce?

3 min read
Pozycjonowanie swojej strony internetowej

Pozycjonowanie strony internetowej to proces, który wciąż jest bagatelizowany przez spore grono przedsiębiorców czy właścicieli stron internetowych. Warto jednak wiedzieć, że tylko i wyłącznie dzięki procesowi pozycjonowania nasza strona internetowa może być w samej czołówce wyszukiwarki Google. Jakie czynniki wpływają na pozycję naszej strony w wyszukiwarce? Sprawdźmy.

Słowa kluczowe dotykające istoty naszego biznesu

Słowa kluczowe to obszar pozycjonowania strony, bez którego nie możemy liczyć na wysoką pozycję witryny w wynikach wyszukiwań. Konkretna informacja, którą użytkownik wpisuje w wyszukiwarce, musi odpowiadać słowu kluczowemu na naszej stronie, które powiąże jego zapytanie z naszą stroną. 

Możemy wymienić co najmniej kilka wariantów słów kluczowych, które powinny znaleźć się na naszej stronie internetowej. Powinny one odnosić się nie tylko do przedmiotu naszej działalności, ale też do regionu, w jakim działamy lub dodatkowych usługach, jakie świadczymy. Gdzie umieścić słowa kluczowe? Naturalnie w tekstach, jednak skuteczność pozycjonowania determinuje również potrzebę zawarcia ich w dodatkowych elementach naszej strony, jak tytuł, opis strony, a nawet adresie, który zagwarantuje nam błyskawiczną indeksację i odpowiednie pozycjonowanie. 

Optymalizacja techniczna witryny

Proces pozycjonowania strony powinien już na samym początku zająć się techniczną stroną naszej witryny. Weryfikacja poprawności kodu, jego optymalizacji, efektywność serwera i domeny to tylko niektóre z czynników, które umożliwią poprawę optymalizacji technicznej strony i zwiększą skuteczność pozycjonowania witryny.

To właśnie technikalia mają duży wpływ na to, jak Google postrzega naszą stronę internetową. Przede wszystkim szybkość ładowania witryny, nie tylko na laptopie, ale też na urządzeniach mobilnych. Dodatkowo warto zweryfikować grafiki pod kątem ich optymalizacji oraz mapę strony, która ułatwia indeksowanie każdej podstrony osobno. Do optymalizacji technicznej należy podejść w sposób bardzo poważny. Ogromne nakłady inwestycyjne poświęcone na pozycjonowanie strony mogą być błyskawicznie zniweczone przez proces zbyt długiego ładowania strony, który w praktyce jest interpretowany negatywnie przez roboty Google. Jaki jest tego skutek? Nasza strona nurkuje w rankingu wyszukiwania.

Więcej o optymalizacji w SEO: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/42/podstawy-optymalizacji-stron-internetowych-pod-seo

Unikalne treści publikowane na stronie

Treściami strona stoi i jest to fakt niezaprzeczalny zarówno dla użytkownika poszukującego ciekawych informacji związanych z naszą działalnością, jak i dla algorytmów, które weryfikują unikalność naszych treści. Każdy artykuł, wpis lub zwykły opis produktu powinien być napisany poprawnie, merytorycznie i co najważniejsze, oryginalnie. Duplikaty i jawny plagiat jest błyskawicznie weryfikowany przez Google, a wykrycie takich praktyk może wpłynąć na negatywne pozycjonowanie naszej strony.

Warto aktualizować starsze teksty oraz dodawać nowe wpisy – im częściej aktualizujemy content, tym częściej Google częściej będzie indeksować naszą stronę, a to pozytywnie wpłynie na odbiór contentu przez roboty odpowiadające za indeksację podstron. Doskonałym pomysłem na poprawę pozycjonowania jest prowadzenie bloga firmowego, który będzie stanowił darmową reklamę naszych usług. Oczywiście, przy pisaniu tekstów musimy uważnie wyważyć udział słów kluczowych i tekstu – pamiętajmy że artykuły są dla użytkowników, nie dla robota, i to właśnie użytkownicy będą chcieli wyciągnąć jakąś wartość dodaną z naszej twórczości. To dodatkowo wpłynie na budowę zaufania i wzmocnienie świadomości naszej marki.

Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne

Odpowiednia strategia linkowania wewnętrznego i zewnętrznego to doskonały sposób na zwiększenie efektywności procesu pozycjonowania i dobry sposób na przyciągnięcie nowych klientów i odwiedzających naszą stronę. Pozostając przy linkach zewnętrznych, skupmy się, by były one umieszczane na wartościowych, poczytnych serwisach. Im lepsza strona promuje nasz serwis, tym więcej swojej „mocy” optymalizacyjnej oddaje nam, czyniąc ją lepszą i łatwiejszą do wypozycjonowania.

Równie istotne jest linkowanie wewnętrzne – algorytm indeksujący nasze podstrony jest w stanie dzięki nim łatwo nawigować po całej mapie strony. Ile linków wewnętrznych powinniśmy umieścić na naszej stronie? Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Ważne jednak, by kierować się tą samą zasadą co w przypadku linkowania wewnętrznego – im lepsza jakość SEO podstron, tym większe znaczenie mają linki, i tym większy wpływ na pozytywne umieszczenie nas na szczycie rankingu wyszukiwania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.