Karuzela

Co to jest pozycjonowanie?

Jak najtaniej i najszybciej uzyskać klienta? Oprócz istnienia strony internetowej nie zapominajmy o jej pozycjonowaniu. To dzięki tym działaniom uzyskamy wysokie miejsce w wyszukiwarkach internetowych.

Gigant Google gra pierwsze skrzypce

Nie oszukujmy się, ponad 90 % społeczeństwa korzysta w sieci z wyszukiwarki Google. Więc to pod tą wyszukiwarkę musimy się dostosować aby być widocznym w sieci. Sposoby i techniki pozycjonowania zmieniają się, dopasowując do algorytmów Google Ich działania wymuszają od ludzi kreatywnego podejścia do tematu, jakim jest pozycjonowanie. Strona firmowa to dla biznesu bardzo przydatne narzędzie w dotarciu do klienta. Obecnie bardzo dużo osób korzysta z internetu i co roku ich przybywa. Szukają tu wszystkiego, od porad po produkty i usługi. Pozycjonowanie obojętnie kim się jest powinno być podstawowym elementem w budowaniu i rozwoju firmy.

Jak wywołać ruch na stronie

Ruch, a czas przebywania na stronie to są dwie różne rzeczy. Teraz nie wystarczy, że ktoś wejdzie i po 3 sek wyjdzie bo nic nie będziemy z tego mieli oprócz licznika. Jak zachęcić do pozostania na stronie i wykonania odpowiednich akcji? Mamy na to bagatela, bo aż 10 sekund. Więc strona musi się ładować szybko. Przyciągnąć wzrok muszą frazy, które ktoś szukał no i dowiedzieć się czegoś więcej czyli wartościowe treści na stronie. Czyli oprócz użycia w artykule słów kluczowych musimy jasno i nie rozwlekając się na epopeje podać użytkownikowi odpowiedzi na informację, której szukał. Jak ją znajdzie i oceni pozytywnie możemy być pewni, że chętnie do nas wróci. Czyli to nie człowiek szuka odpowiedzi ale to gotowa odpowiedź szuka jego.

Składowe elementy pozycjonowania

Efektywne techniki pozycjonowania za każdym razem mniej lub bardziej się modyfikują w zależności od potrzeb. Składowe to między innymi optymalizacja strony internetowej, elementy graficzne, kod strony, marketing szeptany. Bardziej pracochłonne ale też i z wysokim stopniem skuteczności to fanpage w Social Media czy blog firmowy. Ładnie prezentująca się strona to połowa sukcesu. To co znajduje się na niej czyli treści, to już inna sprawa. Bez ciekawej zawartości nikt nas nie będzie polecał. Obecnie wyznacznikiem popularności witryny są polecenia przez inne strony czy na forach (marketing szeptany). Dobry dobór słów kluczowych oraz unikalne treści na stronie to podstawa.

Pozycjonowanie to nie to samo co płatna reklama. Jest to proces długotrwały, wyniki można zaobserwować dopiero najczęściej po 3-6 miesiącach, a w przypadku trudnych fraz nawet dłużej. Ponadto aby się utrzymać na wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej należy cały czas pozycjonować stronę, dlatego firmy zajmujące się marketingiem internetowym wychodzą naprzeciw swoich klientów i oferują im takie rozwiązania jak abonament.

Post Author: Marcela Milosz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *